How-to: Accounts toevoegen aan Tweetdeck

12 september 2017

Tweetdeck is een populaire tool van Twitter om meerdere Twitter-accounts tegelijkertijd te beheren, tweets in te plannen en uitgebreid te zoeken binnen Twitter. Zelf gebruik ik Tweetdeck dagelijks om voor mijn klanten tweets in te plannen en om verschillende zoekwoorden in de gaten te houden. De afgelopen dagen ontstond commotie op internet; Tweetdeck heeft de mogelijkheid om nieuwe accounts toe te voegen verwijderd. In werkelijkheid is er een nieuwe manier van werken geïntroduceerd, waarmee het toevoegen van accounts ook anders is geworden.

Teams
Tweetdeck kent drie groepen gebruikers; 1. individuele gebruikers die Tweetdeck gebruiken als uitgebreide Twitter-omgeving. 2. bedrijven, zoals Visual Trends, die voor verschillende klanten, verschillende accounts onderhouden. 3. grotere ondernemingen die Tweetdeck met een team gebruiken om 1 of meerdere accounts te beheren. In de recent doorgevoerde wijzigingen heeft Twitter de werkwijze voor grotere ondernemingen centraler gesteld. Voor elk account in Tweetdeck is nu een team nodig. Twitter zelf geeft dit als uitleg: “deze wijziging maakt Twitter veiliger doordat er nu geen wachtwoorden meer gedeeld worden”.

Oud en nieuw
Tot voor kort kon je een nieuw account aan Tweetdeck toevoegen met een gebruikersnaam en wachtwoord. Even autoriseren en een nieuw account was toegevoegd. Handig, maar niet heel veilig vind Twitter. Een bedrijf moet namelijk inloggegevens delen.
In de nieuwe manier draait Twitter het om. Een Twitter-account kan andere Twitter-gebruikers toevoegen aan een team. Deze gebruikers kunnen het betreffende account vervolgens beheren vanuit hun eigen Tweetdeck-omgeving.

Account toevoegen 2.0
Veiligheid boven alles, maar volgens mij passeert Tweetdeck op deze manier wel een belangrijke doelgroep; marketeers die Twitter actief gebruiken, dit medium inzetten voor hun klanten en een goede tool willen gebruiken om dit te managen. Gelukkig kun je Tweetdeck ook als marketeer nog prima blijven gebruiken. Zo voeg je nu nieuwe accounts toe aan Tweetdeck:

1. Log uit in je eigen Tweetdeck omgeving en log in met het account waar je toegang tot wilt (Tweetdeck is automatisch voor ieder Twitter-account beschikbaar)

2. Ga naar accounts (links onderin) en klik op “Team {Twitter-account}”

3. Voer onder “Add a teammember” je eigen Twitter-account in en klik op “Authorize”

4. Verander de rol vervolgens naar “Admin” en klik op “Confirm”. Zo heb je maximale rechten voor een account

5. Log uit en log vervolgens weer in met je eigen Twitter-account. Bij jouw “Accounts” staat nu een 1

6. Ga onder “Accounts” naar “Team invitations” en accepteer de uitnodiging. Het Twitter-account is nu toegevoegd aan jouw Tweetdeck-omgeving

Hoewel de manier een stuk omslachtiger is, ben ik er vooral blij mee dat ik Tweetdeck gewoon kan blijven gebruiken zoals ik gewend ben. Happy Tweet!

De manier om accounts toe te voegen aan #Tweetdeck is gewijzigd. Zo krijg je nu toegang...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *