How-to: Accounts toevoegen aan Tweetdeck

12 september 2017

Tweetdeck is een populaire tool van Twitter om meerdere Twitter-accounts tegelijkertijd te beheren, tweets in te plannen en uitgebreid te zoeken binnen Twitter. Zelf gebruik ik Tweetdeck dagelijks om voor mijn klanten tweets in te plannen en om verschillende zoekwoorden in de gaten te houden. De afgelopen dagen ontstond commotie op internet; Tweetdeck heeft de mogelijkheid om nieuwe accounts toe te voegen verwijderd. In werkelijkheid is er een nieuwe manier van werken geïntroduceerd, waarmee het toevoegen van accounts ook anders is geworden.

Teams
Tweetdeck kent drie groepen gebruikers; 1. individuele gebruikers die Tweetdeck gebruiken als uitgebreide Twitter-omgeving. 2. bedrijven, zoals Visual Trends, die voor verschillende klanten, verschillende accounts onderhouden. 3. grotere ondernemingen die Tweetdeck met een team gebruiken om 1 of meerdere accounts te beheren. In de recent doorgevoerde wijzigingen heeft Twitter de werkwijze voor grotere ondernemingen centraler gesteld. Voor elk account in Tweetdeck is nu een team nodig. Twitter zelf geeft dit als uitleg: “deze wijziging maakt Twitter veiliger doordat er nu geen wachtwoorden meer gedeeld worden”.

Oud en nieuw
Tot voor kort kon je een nieuw account aan Tweetdeck toevoegen met een gebruikersnaam en wachtwoord. Even autoriseren en een nieuw account was toegevoegd. Handig, maar niet heel veilig vind Twitter. Een bedrijf moet namelijk inloggegevens delen.
In de nieuwe manier draait Twitter het om. Een Twitter-account kan andere Twitter-gebruikers toevoegen aan een team. Deze gebruikers kunnen het betreffende account vervolgens beheren vanuit hun eigen Tweetdeck-omgeving.

Account toevoegen 2.0
Veiligheid boven alles, maar volgens mij passeert Tweetdeck op deze manier wel een belangrijke doelgroep; marketeers die Twitter actief gebruiken, dit medium inzetten voor hun klanten en een goede tool willen gebruiken om dit te managen. Gelukkig kun je Tweetdeck ook als marketeer nog prima blijven gebruiken. Zo voeg je nu nieuwe accounts toe aan Tweetdeck:

1. Log uit in je eigen Tweetdeck omgeving en log in met het account waar je toegang tot wilt (Tweetdeck is automatisch voor ieder Twitter-account beschikbaar)

2. Ga naar accounts (links onderin) en klik op “Team {Twitter-account}”

3. Voer onder “Add a teammember” je eigen Twitter-account in en klik op “Authorize”

4. Verander de rol vervolgens naar “Admin” en klik op “Confirm”. Zo heb je maximale rechten voor een account

5. Log uit en log vervolgens weer in met je eigen Twitter-account. Bij jouw “Accounts” staat nu een 1

6. Ga onder “Accounts” naar “Team invitations” en accepteer de uitnodiging. Het Twitter-account is nu toegevoegd aan jouw Tweetdeck-omgeving

Hoewel de manier een stuk omslachtiger is, ben ik er vooral blij mee dat ik Tweetdeck gewoon kan blijven gebruiken zoals ik gewend ben. Happy Tweet!

De manier om accounts toe te voegen aan #Tweetdeck is gewijzigd. Zo krijg je nu toegang...

Comments

  1. Timothysab - 9 februari 2018 at 15:40 - Beantwoorden

    There is noticeably a bundle to know about this. I assume you made certain nice points in options also. http://hellowh983mm.com

  2. Debbie Wijman - 3 december 2017 at 13:50 - Beantwoorden

    Hoe houd jij je tweetdeck overzichtelijk met zoveel accounts? Ik beheer sinds kort meerdere accounts en hoor graag hoe jij je tweetdeck indeelt?

    • matthiassander - 5 december 2017 at 12:19 - Beantwoorden

      Hi Debbie,

      Persoonlijk gebruik ik Tweetdeck vooral om berichten te versturen en minder om te lezen. Doordat er maar 1 rij met kolommen aangemaakt kan worden, wordt het inderdaad snel onoverzichtelijk. Mijn advies zou zijn om alleen de kolommen aan te maken die je echt gaat gebruiken en binnen Twitter te werken met lijsten. Zo hoef je niet alle homepages door, maar kun je volgers indelen naar relevantie en alleen lijsten (kolommen) weergeven waar je echt wat aan hebt. Daarnaast zijn kolommen als “notifications” erg handig om te zien wat er op de verschillende Twitter-accounts gebeurd.

  3. Gerda van Beek - 11 oktober 2017 at 10:35 - Beantwoorden

    Ik heb nog een vraagje. Als je nu een derde account ook wilt toevoegen, hoe moet dat dan?
    Ik gebruikte altijd Hootsuite, met 3 accounts, maar sinds kort mag je daar maar 30 tweets in schedule zetten, en dat is voor mij te weinig. Ik kan opgraden, maar dat kost 20 dollar per maand en dat vind ik wel erg veel. Vandaar dat ik tweetdeck wil proberen.

    Nog een probleempje: als ik naar tweetdeck ga, kom ik automatisch in mijn eigen twitteraccount. Ik zie geen mogelijkheid om uit te loggen. Nu kan de wijze die jij hierboven meldt, waarschijnlijk wel via een tweede computer, dat kan ik nog proberen. Maar op die van mezelf lukt het niet, omdat ik niet uit mijn eigen account kom, dus ook geen nieuwe account kan aanmaken.

    • matthiassander - 15 oktober 2017 at 23:09 - Beantwoorden

      Dank voor het lezen van mijn blog en je vraag, Gerda.
      Voor elke account dat je wilt inloggen log je eerst in op het Tweetdeck account van het betreffende account. Je herhaalt eigenlijk alle stappen. Zo kun je een onbeperkt aantal accounts toevoegen.

      Lukt het om uit te loggen op twitter.com? Je logt dan automatisch ook uit op Tweetdeck. Log in met het account dat je wilt toevoegen en volg stap 2 t/m 6. Het is allemaal wat omslachtig, maar helaas wel de manier die Tweetdeck tegenwoordig vraagt.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *